Introductie
Binnen mijn stage bij Park1 in Venlo ben ik aan de slag gegaan voor FitMasterFreddy, een bedrijf dat software aanbiedt aan sportscholen, waarmee personal trainers of diëtisten snel en makkelijk voedings- en trainingsschema’s kunnen opstellen voor hun cliënten.
De opdracht die ik van Park1 kreeg was als volgt:
“Onderzoek hoe het nieuwe product het beste gepromoot kan worden aan de juiste doelgroep en ontwerp middelen voor de kanalen waar de doelgroep zich op bevindt. Onderzoek tevens de bestaande kanalen (Sociale media en website) op verbeteringen.”
|
Producten
Persona’s
Aan de hand van een vijftal interviews met professionals uit de branche heb ik twee persona’s opgesteld. In deze persona’s zijn antwoorden van geïnterviewden direct opgenomen als eigenschappen.
|
| Blogposts
Uit mijn onderzoek kwam onder andere terug dat er vanuit de blog niet of nauwelijks verwezen werd naar het product. Omdat een blogpost een belangrijke manier kan zijn om nieuwe klanten aan te trekken heb ik in mijn voorstel onder elke blogpost een call to action balk toegevoegd.
Dit zijn een aantal mogelijke uitwerkingen voor deze call to action balk. |
Testemonials
Uit mijn onderzoek kwam ook dat de doelgroep weinig contact had met de organisatie. In een van mijn interviews kreeg ik de vraag: “Wie maakt de schema’s dan?”. De doelgroep miste het vertrouwen naar FitMasterFreddy toe. Dit is opgelost door testemonials en foto’s van teamleden binnen FitMasterFreddy.
| |
| Prototype mainpage
Uiteindelijk is alles samengekomen in een prototype van de website, wat natuurlijk aangevuld werd door aanbevelingen over de sociale media en andere platformen.
|