Introductie
De Goede doelen week Deurne is een liefdadigheidsorganisatie met als doel het bundelen van 15 Goede doelen in een gezamenlijke collecte.
Het doel van dit project was bouw van een website die gebruikt kon worden om informatie te verstrekken aan geïnteresseerden. Tevens was een website een van de eisen voor een zogenaamde ANBI status, waarmee de GDWD vertrouwen kon wekken bij mogelijke donateurs en doneren aantrekkelijker maakte. |
| Informeren
Om te beginnen met deze opdracht moest duidelijk worden gemaakt welke aspecten centraal stonden in het project. Wat waren de eisen, wensen en functionaliteiten die het bestuur van de stichting terug wilde zien op de website. Hiervoor is een informerend eerste gesprek gehouden. Uit dit gesprek kwam een eerste schets en een hoop ideeën. |
Itereren
Na het eerste gesprek begon de ontwerpfase. Hierin zijn diverse iteraties gemaakt op het design van de website. Dit gebeurde natuurlijk in nauw overleg met het bestuur van de stichting.
Uiteindelijk bleek het gebruik van het gehele beeldmerk als header geen goed idee. In diverse gebruikerstesten werd er niet goed op gereageerd. Hierna is besloten om het beeldmerk te vervangen door een aantal losse ringen, met logo's van de goede doelen. Dit werd de basis van de gehele website. | |
|