Introductie
Quantify was een groepsproject voor mijn Smart Mobile route in Semester 3. Binnen dit semester moesten we een applicatie maken die een proces zou quantificeren.
Samen met mijn groep heb ik een app gemaakt die leerlingen ondersteunt tijdens het leren en feedback geeft, met als doel de leerling kwalitatief beter te laten leren in dezelfde tijd.
Concept
De opdracht die we kregen was het maken van een app die draaide om het quantificeren van een proces. Quantificeren staat voor het verzamelen en analyseren van data om een proces te verbeteren. Mijn groep heeft zich daarin gefocust op scholen. We realiseerde ons dat een telefoon niet alleen een afleiding, maar ook een bruikbaar hulpmiddel kan zijn bij het leerproces.
We hebben hiervoor een app ontwikkeld die gegevens bijhield (geluidsniveau en beweging) en deze gegevens objectief terug gaf aan de leerling. Die leerling kon hier dan zelf conclusies uit maken.
Design
Binnen dit vak heb ik me vooral bezig gehouden met het design-aspect van de app. Ik heb samen met twee andere de app vormgegeven, de verschillende schermen uitgewerkt en uiteindelijk een werkend prototype gemaakt.
Alle schermen zijn in Sketch uitgewerkt, waarna ik ze in een proto.io prototype heb samengevoegd tot een werkend prototype.